Projecte curs
PROJECTE EDUCACIÓ EN VALORS CURS 2022-2023
L’AUTOESTIMA
LEMA: ESTIMA’T COM ETS
DEFINICIÓ:
- L’autoestima és la valoració, percepció o judici positiu o negatiu que una persona fa de si mateixa en funció de l’avaluació dels seus pensaments, sentiments i experiències.
- El valor que una persona es dona a si mateixa.
OBJECTIU GENERAL:
Acompanyar a l’alumnat en el seu propi coneixement, en la seva autoacceptació i en la gestió de les seves emocions per garantir la seva autoestima.
OBJECTIUS ESPECÍFICS:
Com a docents:
- Fer adonar als alumnes que cal acceptar-se tal com són, amb les seves potencialitats i limitacions.
- Prevenir afectacions emocionals (assetjaments, agressions, autolesions…)
- Conscienciar que tots podem ajudar a fomentar l’autoestima dels que ens envolten.
- Utilitzar llenguatge inclusiu i respectuós en totes les situacions de comunicació.
- Detectar situacions de baixa autoestima entre els alumnes i treballar amb l’equip docent/família per ajudar a millorar-la.
- Ser models pels nostres alumnes de:
- Coherència entre el que diem i el que fem.
- Seguretat en les actuacions.
- Ganes de seguir aprenent.
- Persones que entenen l’error com a part del procés d’aprenentatge.
- Establir relacions respectuoses entre els diferents membres de la comunitat educativa.
- Treball en equip.
Per aconseguir que els alumnes siguin capaços de :
- Valorar a la persona per allò que és.
- Aprendre a acceptar l’elogi i les crítiques, com a recurs per la millora de l’autoconeixement.
- Adonar-se de les qualitats pròpies i la dels altres.
- Entendre que els errors són part imprescindible del procés d’aprenentatge.
- Prendre consciència de la necessitat de complementar-nos els uns amb els altres.
- Conèixer els propis sentiments i entendre els dels altres (ser empàtics).
- Tenir una imatge positiva d’un mateix i del propi projecte de vida.
- Comunicar-se assertivament utilitzant un llenguatge inclusiu.
ACCIONS
- Facilitar espais de convivència i d’entesa per afavorir als alumnes l’expressió dels seus sentiments.
- Recuperar els espais de silenci com a reflexió i recurs pel coneixement d’un mateix.
- Afavorir el diàleg com a instrument d’apropament als altres per crear vincles que ajudin als alumnes a acceptar-se.
- Utilitzar la mediació com a recurs per resoldre situacions de menyspreu, ridiculitzacions, comentaris ofensius, ironies i d’altres.
ÀMBITS A TREBALLAR I DINÀMIQUES:
- Coneixement de les emocions.
- L’expressió dels sentiments.
- El reforç positiu (recursos de Nati Bergadà).
- El respecte a un mateix.
- El diàleg i l’escola activa.
- El creixement personal.
- Ser crítics amb els missatges que circulen per les xarxes socials.
- L’assetjament escolar.
C/ 1 d'octubre de 2017, 2
17100, La Bisbal d'Empordà, Girona
Tel. 972 64 01 62
[email protected]
www.cordemarialabisbal.cat